Repeat, men ändå inte...

”Hux Flux” blev det både ny skiva, turné och en bok 2023! Gyllene Tider även detta år! Och Anders Roos och Jan-Owe Wikström har berättat och porträtterat ännu en bok om Gyllene Tider. Underrubriken är ”Hela Sveriges dagbok” (2023).

 

Boken består av många bilder ackompanjerade av kända och mindre kända personers tankar om Gyllene Tiders framgångsrika återkomst. Bandmedlemmarna och kören, fans, ÖB (!), scenarbetare, chaufförer m fl kring bandet berättar om upplevelser inför och under turnén. De flesta är överens om att bandet aldrig låtit tajtare och bättre någon gång!

 

Spelglädjen står som ”notklavar i backen”, inte minst när musikerna ser generationsspannet i publiken. Det är kul att vara på turné! Spelplatserna är valda med omsorg, alltifrån Halmstad till Sofiero och Dalhalla, och med en runda även till Finland och Norge!

 

Småtrevlig och lättläst bilderbok med text…  ja, så kan jag sammanfatta det hela. F ö anser jag, att albumet ”Hux flux” är ett av deras bästa! Bra driv!

 

Albumet inleds med ”Gyllene Tider igen”! Synnerligen passande! Per Gessle skrev även den här låten och finns givetvis på nätet live från sommarspelningarna. Tyckte dock ljudet var trist, så jag valde det här:

 

Sista spåret på albumet är en riktig Gessle’are: ”Det perfekta svaret”! Där har bandet nått nya höjder i klangbilden, som jag faller för. Gitarrerna låter SÅ bra!

 

 

Go’ tisda’!!!

 

Haj å Goodbaj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0