The times they are a-changin’… eller…?

Tiden går och saker och ting förändras…  När mina föräldrar gick i skolan i slutet på 20-talet fick de läsa om t ex länder runt Östersjön som Estland, Lettland och Litauen…   och det har ju mina barn också gjort. Allt frid och fröjd, eller hur det nu var? 

 

För där emellan kom jag och min skolgång och då såg Östersjökartan rakt inte ut på det viset…  Och där kan vi definitivt prata om förändring, men får våra barn veta om detta? Pratar vi föräldrar om det för barnen? Pratar skolan om det? För även i det här fallet så behöver man känna till historien för att förstå nutiden. 

 

”Things ain’t what they used to be” http://www.youtube.com/watch?v=5fJu-byjtRY  med Duke Ellington & his Orchestra. Här i en inspelning från tidigt 60-tal med Johnny Hodges på altsaxofon i solot. Låten är f ö skriven av Dukes son, Mercer.  Oj, vilket sväng!  

 

Haj å Goodbaj!


Kommentarer
Postat av: Gunnel

Aj,aj,aj,aj... Historielärarna får jobb på AF så vi kanske inte ska förtrösta.
:-)

2012-07-09 @ 11:39:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0