Day after day...

Idag är det Fredag! Och “Litterära Hörnan”!!! 
 
Och jag läste en bok   -   fast egentligen inte, för så här blev det: Jag var på biblioteket och lånade ”Svår svårare Ekwall” av Patrick Ekwall. 
 
För mig är boken, enkelt uttryckt, Ekwalls dagbok dag för dag under några år   -   dock är den sorterad på ett drygt 20-tal ämnesgrupper. Tyvärr tröttnade jag fort på denna dagbok och orkade faktiskt inte ens läsa färdigt och det är ytterst ovanligt för mig   -   har ”plågat mig” igenom t o m böcker av Darwin! Men det här blev bara för mycket av osammanhängande bladder om allt från icke-gjorda skönhetsoperationer till en, för författaren, lång väntan på Anja Pärson. 
 
Boken borde fått ligga kvar som dagbok i Ekwalls skrivbordslåda!
 
 
Och så förgyller vi det hela med en liten Dagsberättelse från 1968 av Ray Davies     http://www.youtube.com/watch?v=MzpShIhvrjU   . Här framför han ”Days” med sitt band, Kinks, i ”Pop go the sixties”, som var en TV-sänd summering av 60-talets musik producerad av engelska BBC och Västtyska ZDF. Programmet sändes den 31 december 1969. 
 
Go’ freda’!!!   
 
Haj å Goodbaj!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0