Man gave names to all the animals…

Jo, det är ju sant, men tyvärr har jag inte lärt mig alla namnen…

Djuren här nedan passerade vår väg på ön med de vackra ängarna i förra veckan. Ormen sicksackade sig över vägen precis framför fötterna på oss. Jag koncentrerade mig dock mer på kameran än på ormen, även om jag visade respekt   -   efter fotograferingen gick det upp för mig att det var en huggorm…  Men visst är den grann…?

Den här ”stendöda” filuren var lite lättare att komma riktigt nära…

… men någon namnlapp hittade jag inte där vid stranden…

På trappan vid huset ”dök” den här långa saken upp   -   också den saknade namn…

…men på nätet hittade jag att det är en pantersnigel, även kallad leopardsnigel. Den kan bli mer än 15 cm lång!

Nu gör jag det lätt för mig och ber att få presentera ”House of the rising sun” från 1964 med Newcastle-bandet The Animals i en alldeles glimrande video. Klädda i bästa kostymen framför de denna gamla fina blues! Alan Price hanterar Vox-orgeln på ett briljant sätt och Eric Burdons kraftiga bluesröst ljuder, trots slipsknuten… Djuriskt, skulle kan klämma till med!   http://www.youtube.com/watch?v=P0-czS8PTBU  .

Haj å Goodbaj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0