Allt går ju med elektricitet...

Är det inte märkligt? Varför utstöter brandvarnarbatterier alltid sin sista suck på natten, gärna framåt 03-04-tiden på morgonen? Kan det vara någon sur och avig konstruktör, som programmerat in livslängden på batteriet så exakt, att sista rycket ska innebära lyckan av att ha väckt de boende i den ljuvaste sömnen? För inte kan det väl vara slumpen?

Jag kan inte påminna mig att ha upplevt att ett brandvarnarbatteri lagt av på dagtid   -   inte en enda gång på alla dessa år! Nä, batteriet laddar alltid för ett nattslut   -   allt för att jäklas maximalt, eller hur?

Till detta krävs absolut något av någon av världens bästa batterister, inte sant? Gene Krupa, John Bonham, Keith Moon, D J Fontana, Phil Collins, Ringo Starr, Chick Webb, etc   -   flera av dem är utslagna och borta, men skivorna finns kvar! Jag hittade ett trevligt klipp med Buddy Rich från Frank Sinatra Show från, gissningsvis, slutet av 70-talet:http://www.youtube.com/watch?v=vRcf028HjkM&feature=related   Tror att musiken är ett medley ur West Side Story   -   rätta mig om jag har fel. Kolla in hi-hat-hanteringen efter 4½ minut    -   den går inte av för hackor!

Varför inte ladda upp inför lördagskvällen med 3½ minuts batteritid ytterligare? ”Bugle call rag” med en 65-årig Buddy Rich live på scenen 1982, fem år före sin död.  Keep swinging!  http://www.youtube.com/watch?v=lVbTTmEmDxY&feature=related    

Go’ Lör’Dans!

Haj å Goodbaj!


Kommentarer
Postat av: syster

Det var väl bra att brandvarnaren lade av nattetid. Jag gissar att de flesta människor är hemma oftare nattetid än dagtid, och då märker man det, så man kan byta batteri. Det är av ren omtanke om dig, som den är "programmerad" att börja tjuta på natten. När vår brandvarnare gick igång på natten stängde intelligente maken av väckarklockan och fortsatte sova.

2012-05-14 @ 16:51:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0