On the radio...

Strax efter kl 04 I morse försvann strömmen och klockradion hann inte ens säga ”Haj å Goodbaj”   -   den ”bara” försvann i svart. Min klockradio är ”till åren kommen” och har inte inbyggd batteribackup, men eftersom strömmen inte var borta mer än kanske 20 min, så visade radion sig pigg och alert då igen. Den tutade och stod i allt vad den kunde och visade tiden 00.00 och eftersom väckningstiden samtidigt hade ”justerats” till, ja just det, kl 00.00, så blev jag ju uppmärksammad på läget omedelbart… Jag rättade till aktuell tid och önskad väckning och kunde somna om   -   frid & fröjd!

Däremot blev jag bekymrad när jag vid 06.15 ville lyssna på min ”stora” radio… Radio Malmöhus via vår stads lokala frekvens bara brusade…   och lika brusande glatt var det på Radio Kristianstad…  och SR P3…   och SR P1 och P2…   och brusandet fortsatte i flera timmar…   det var bara lokala Radio Active som fungerade. Tur att de kunde sända, men hur kunde det bli så för Riksradion? Vad var det som gick fel? Känns inte särskilt betryggande att inte få Riksradion att fungera   -   tänk om det funnits behov för viktig information, och då tänker jag inte bara på trafikinfo. Märkligt!

Här skulle man ju direkt klämma in ”Two minutes silence” från ”Unfinished music No.2: Life with the lions”, ett album av John Lennon och Yoko Ono från 1969. Men den ”truddelutten” är ju för kort, så det får bli en listetta från 1967 med Tremeloes   -   ”Silence is golden”. http://www.youtube.com/watch?v=pyj2qL-bQ4E     Så harkla dig och rensa stämbandet, ta så fram falsetten och så kör(ar) vi!

Haj å Goodbaj!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0