Tears in heaven

Och så får vi då veta, att cancern ”vunnit” ytterligare några matcher i musikerklassen. För några dagar sedan var det Donna Summer och nu i natt, Robin Gibb, som jag bloggade om för knappt 3 veckor sedan. Denna sjukdom, tillsammans med infarkter etc, är verkligen vår tids stora sjukdomsgissel och kan slå till mot alla oavsett ålder, genetik, ”livsuppförande”, plånbok etc. Tråkigt nog förlorade en av mina vänner också kampen för ett par dagar sedan   -   en man i väldigt mycket vuxen ålder förvisso, men ändå.

Men, tack och lov, så finns det flera exempel på människor på vinnarsidan, som t ex Nanne Grönwall och Anastacia, liksom flera av mina nära och kära! Förvisso ingen lättvunnen kamp, men den är idag möjlig på en helt annan nivå än för bara 20-30 år sedan. Utvecklingen går framåt, tack vare envisa forskare, tekniker och patienter, som har idérikedomen och uthålligheten. Imponerande!  Kära vänner, vi ser fram mot alla kommande födelsedagar!!!

Energi är en himla bra drivkraft, inte minst i det här sammanhanget, så jag vill gärna visa Nanne Grönwall och Jessica Andersson i det här klippet från ”Så ska det låta” 2011. http://www.youtube.com/watch?v=kiTaVNF12ik  .  ”I can jive” är låten, som på sin tid var en hit med ”gamle” rörmokare Fernström och hans ”handen-på-örat” och knäskakningar.

Haj å Goodbaj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0