Då i vårt mörka hus...

Nu är det fredag igen! Och dessutom den 13:e!! Och dags för “Litterära Hörnan”!!!  Nä, även om jag hann läsa en del på bussresan för en vecka sedan, så har jag nog inte hämtat mig riktigt. Nöjer mig med lite god musik den här fredagen i stället!

 

Efter veckans diskussioner om att inte tillåta Lucia-fotograferingen, så är det väl bäst att hålla sig till tillåtna Lucy’or, som t ex Elton John i ”Lucy in the sky with diamonds”. Beatles-sången från Sgt. Pepper-albumet (1967) framförs här av Sir Elton i ”The Cher show” från 1974.

Och så får jag ju inte glömma en annan ljuspunkt: Lucia-no Pavarotti! Jo, jag vet att den var dålig, men killen kan sjunga…  Här hör vi honom i hans paradnummer ur Puccini’s opera Turandot: Nessun dorma! Live från Tre Tenorer konserten i Rom den 7 juli 1990.

 

 

Go’ freda’!!!

 

Haj å Goodbaj!


Kommentarer
Postat av: Rosita

Grattis på födelsedagen önskas Ystads egen stjärngosse! Gå inte under stegar, krossa inga speglar, akta dig för svarta katter, inga nycklar på bordet , och du: Ha en bra dag!

Svar: I did it... My way!
Johnny Sv

2013-12-13 @ 08:06:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0