Stop, in the name of (love) laugh...

Nu är det fredag igen! Och dags för “Litterära Hörnan”!!!

 

Lennie Norman fortsätter i boken ”Mera gubbvarning” (2013) på samma sätt som i boken från 2011, men…

 

Men: Nu räcker det! Det här blev inte ”en bro för mycket”, det blev ”en bok för mycket”!

 

Bland det bättre jag fann i boken var: ”Det var bättre förr…

…när de enda drönare som fanns var getingar och bin.”

 

Behållningen i boken är nog: ”Det var bättre förr…

…när en komiker var billigare än sina skämt.”…

Nä, den här boken mår bäst som otryckt papperstrave!

 

Mycket passande musik vore ”Silence is golden”, men den har jag använt mig av tidigare. Så det är kanske dags att leka ”Tysta leken”… Men det är kanske bäst att plocka in Whistling Jack Smith och låtsas som ingenting och glömma att man sett dagens bok? Låten från 1967 är ”I was kaiser Bill’s batman”! HejÅHåVisslaPå!

Och så avslutar jag med en annan ”One-hit-Wonder”. Låten ”Mouldy old dough”  från 1972 med Lieutenant Pigeon inkl pianolärarinna!

 

 

Go’ freda’!!!

 

Haj å Goodbaj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0