It was 4 months ago today...

…som jag skrev om boken om Malmöfotografen Jan Olofsson. Och nyss fick jag veta att han igår avled efter en hjärtinfarkt, 70 år gammal. Min ”skrivning” med rubriken ”Long live rock…” publicerades den 7 mars i år.

 

För ett par månader sedan besökte jag en skivaffär nära Lilla Torg i Malmö och kom då att prata med en i personalen om ”Jan Olofssons galna tripp genom pophistorien” i Sven Lindströms bok ”Han sitter där nere mellan Clapton och Hendrix”. Fick då veta att han väldigt ofta besökte denna skivaffär och gärna tog sig en fika, men just denna dag, när jag var på besök, hade han inte synts till. Och nu har fotografen med alla sina minnesbilder tystnat.

 

Jan Olofsson   -   RIP.

 

Haj å Goodbaj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0