Rolling, rolling, rolling on...

Nu är det fredag igen! Fredagen den 13:e, dessutom!!! Men ändå dags för “Litterära Hörnan”!!!

 

”Pensionärsligan” slog till igen… och igen… ”Kaffe med rån” är boken om de 5 pensionärerna, som inte gillade indragningarna på sitt äldreboende och tog saken i egna händer för att nå en förändring. Catharina Ingelman-Sundbergs bok kom 2012 och det är onekligen en Berättelse!

 

3 damer och 2 herrar hittar sina egna boende- och levnadsförbättringar och skapar ett mer spännande och innehållsrikt liv åt sig. De visar sitt kunnande inom konsten och kulturen, men hittar även intressanta vinklingar av penningmarknaden. Många blir, med eller mot sin vilja, engagerade i pensionärsligans framfart.

 

Jag tror inte jag vill berätta för mycket om innehållet i boken, då jag är lite rädd att avslöja händelserna. Men det är en lättläst och roande bok, väl värd att ägna en stund åt!

 

Nu vore det väl lämpligt att spela ”When I’m 64”, men så enkelt får det ju inte vara! Och någon ”Rollator blues” hittade jag inte, så det får bli ”Rock me baby” från Crossroads Guitar Festival 2004 med en nästan 80-årig B B King, Buddy Guy knappt ens 70 och ynglingarna Eric Clapton och Jimmie Vaughan.

Och så lägger jag till ”Jitterbug boogie” live från tysk TV år 2000 med den då 64-årige Bill Wyman och hans Rhythm Kings. Av medmusikanterna noterar jag 40-talisterna Albert Lee, Gary Brooker och Georgie Fame.

 

 

Go’ freda’!!!

 

Haj å Goodbaj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0