One, two, three, four - can I have a little more...

Nu är det fredag igen! Och dags för “Litterära Hörnan”!!! Denna dag en kortis!

 

Uppföljaren till ”Hundraåringen…” kom Jonas Jonasson med förra året. ”Analfabeten som kunde räkna” heter den och är absolut den mest sanslösa, fantasifulla bok jag läst!

 

Den rör sig från Soweto till Gnesta och mer därtill i ett rasande tempo med diverse halsbrytande realistiska instick, så man bara baxnar. Jag inser att det inte är lönt att försöka återberätta några specifika skeenden, för jag skulle inte klara av att ge dem rättvisa.

 

Så jag nöjer mig med: Den här boken är klart läsvärd!!!

 

Lämplig musik till en räknande analfabet kan väl vara ”Falsk matematik” av Peps Persson. Så här lät den i Pildammsparken en höstkväll när Mikael Wiehe med drygt 20 kamrater framförde den:

 

 

Go’ freda’!!!

 

Haj å Goodbaj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0