Mia, my Mia…

…sjöng Francis Albert säkert under några år på 60-talet då han var gift med Mia Farrow...

 

Idag, 12 december 2015, är det 100 år sedan Frank Sinatra föddes.

 

Men jag tänkte inte skriva något speciellt, varken om filmerna som ”Härifrån till evigheten” eller den påstådda kopplingen till maffian. Jag avstår att rapportera om kvinnoaffärerna och jag lämnar Finspångs Folkets Park därhän, liksom Malmö Isstadion i oktober 1991.

 

Jag nöjer mig med sången! Lungkapaciteten, fraseringen och rösten! Enastående!!!

Lyssna bara till ”You’re nobody ’til somebody love you”:

 

Eller till “Come and fly with me”:

 

Eller varför inte “Well did you evah” med Bing Crosby ur “High Society”:

 

Och så är det dags för näsduken för den här scenen ur “Härifrån till evigheten” (1953):

 

 

Go’ lörda’!!!

 

Haj å Goodbaj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0