If I were sorry...

…men så är det ju inte…  Jag gläds med vinnaren och gillar låten, även om jag skulle önska en liten ”slutsnutt” på den. Nu slutar den bara  -  jag gillar den i alla fall och det är alltid kul att höra en sångare, som inte behöver första tredjedelen av låten till att ”hitta melodin”…  Det har blivit lite av en Fransfeber i Ystad. Fransbakelsen är en försäljningssuccé, liksom Franstårtan! Nu väntar jag bara på lanseringen av Fransbrödet och så är det väl dags att ge Fransyskan en framskjuten plats…  Och så ser jag fram emot att grannen John De Sohn ska komma med en DansFransmix av ”It I were sorry”, men i väntan på den kan vi väl kolla originalvideon, som spelats in i & kring Ystad:

 

Tvillingarna Mats & Mikael Peterson har skrivit en bok om sitt samlande av ”Autografer” (1995). Mer än så är där inte att berätta…

 

Det märks att boken är 20 år gammal, dessutom märks det att kunskaperna finns på samlandet och dess hantering, medan skrivandet…

 

Kul med en del av autografbilderna, men…

 

Jaja, boken gick att låna kostnadsfritt på biblioteket…

 

 

Go’ freda’!!!

 

Haj å Goodbaj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0