So we learn to swin...

Stor bok om ”Ystads Hamns historia” med blandning av text och bilder ”Från åmynning till internationellt färjeläge” utgiven av Sjöhistoriska Föreningen i Ystad 2016.

 

Många bilder och kartor om förändringen i hamnen och flera intressanta berättelser, även från Revhusen och Tobakshejdan. Hittar t o m en bild på en gammal arbetskamrat, men på något vis blir jag inte så engagerad av den här boken i alla fall.

 

Dessutom saknar jag bilder från den gamla småbåtshamnen. Där tillbringade min realskoleklass och jag fina teckningslektioner i solgass och tjärdoft. ”Bilden” finns i mitt huvud, men inte i boken…

 

Men du fångas kanske av den?

 

När man tänker på sjön, så hamnar (!) låtvalet lätt på Rod Stewarts version av ”Sailing”, så den väljer jag inte denna dag! Jag fastnar i stället för brittiska Orchestral Manoeuvres in the Dark (OMD) och deras kanske största hit ”Sailing on the seven seas” (1991). Låten är hämtad från bandets 8:e studioalbum ”Sugar tax”.

 

Go’ freda’!!!

 

Haj å Goodbaj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0