Turn off your mind relax and float...

Tack SvT, mina bilder i huvudet blev ju än tydligare på skärmen! Den bok jag skrev om för 1½ år sedan blev kanonbra på TV! Så här skrev jag då:

 

Vilket loppisfynd! Mikael Bergstrand kom 2011 med boken ”Delhis vackraste händer” och jag har nu njutit av den! Författaren, född i Malmö, bodde i Indien 2007-11, och återvänder fortfarande periodvis som reseledare.

 

Bokens Göran Borg bor i Malmö, men hamnar i Indien, efter att en gammal kompis och dessutom reseledare lockat honom dit. Mötet med världens största demokrati får honom att nästan glömma ex-frun och se och uppleva nya saker, trots sin lite avoga inställning till förändringar.

 

Det händer mycket i denna härliga bok, men jag överlåter till dig att ta reda på mer! Jag föll pladask för denna bok och rekommenderar den å det varmaste! Välkommen in i Göran Borgs värld!!!

 

Beatles var tidiga med att få in indiska influenser i sin musik. Indiens musikguru och Polar Music pristagaren, Ravi Shankar, lärde George Harrison spela sitar och det var en läraktig elev! Till föreställningen ”Love” av Cirque Du Soleil mixade och ”blandade om” George Martin och hans son Giles Beatles musik, bl a förenades ”Within you without you” och ”Tomorrow never knows” och så här såg det ut på scenen 2006:

 

”The inner light”, var baksidan på Beatles singel ”Lady Madonna” 1968, skrevs av George Harrison och spelades in i Bombay/Mumbai. Vid hyllningskonserten till Harrison 2002, ett år efter hans bortgång, sjöngs låten av Jeff Lynne tillsammans med bl a Anoushka Shankar, dotter till Ravi! Jag är oerhört förtjust i klangerna och stämningen i denna låt!

 

Go’ lörda’!!!

 

Haj å Goodbaj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0