When I'm cleaning...

Jag hamrar...  jag spikar...  jag bygger...  nja, kan väl egentligen varken melodin eller utföra arbetet. Däremot fixade jag bredbandet via Fiber-LAN och dessutom extendern för att få signalerna i så många hörn som möjligt. Stoppade också in ett trådlöst nätverkskort i den stationära datorn. Och efter en viss tvekan gick datorn igång på det. Det funkade!
 
Där skulle jag stannat med min ambition! Men inte! Jag skulle ju "städa lite" i datorn också...  Plockade bort några gamla program. Kom att minnas att cache-minnet var något som också kunde behöva en rensning. Körde en diskfragmentering, som tog en hel natt i anspråk!
 
En ny dag grydde! Jag startade datorn och...  Kunde snabbt konstatera, att maskinen inte blivit snabbare, däremot väldigt "långdragen med att svara på frågor"...  E-posten fick jag inte igång...  Bank-ID på fil hade slutat fungera...  Så ock Facebook...  Allt sökande på internet medförde svarstider, så man lätt hann att sätta på några koppar kaffe...  
 
En händig karl reder...  ibland inte ut det!  Men nå'n gång hade varit kul...
 
Avslutar med George Harrisons ukulelefavorit George Formby i bästa städtagen med "When I'm cleaning windows":
 
Go' freda'!!!
 
Haj å goodbaj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0