Se dig om i vrede...

Åsa Larsson skriver ”spänningsromaner” står det på framsidan på ”Till dess din vrede upphör” (2008). ”Detta är ingen deckare”, sa’ hustrun och menade, att jag skulle kunna läsa den här boken…

 

Vad skillnaden mellan deckare och spänning är, fick jag ingen riktig förklaring på, men började läsa. Och fastnade snabbt!

 

Boken inleds med några strofer ur Jobs bok… och se’n… ja, se’n är det igång… med parallella berättelser… om hur bokens Wilma och Simon dyker efter ett störtat plan i Vittangijärvi (samtidigt går mina tankar till Henkel 111:an, som nödlandade den 4 juni 1940 vid/i Grövelsjön, nära Ryvang/Sylen i Norge).

 

Dykandet leder till händelser, som ger arbete år polis och åklagare i Kiruna. Fortsättningen hittar du i boken…

 

Detta blev en bra och spännande läsning! Åsa Larsson har skrivit fler böcker… dags för ännu ett biblioteksbesök?

 

På tal om vrede, så kom jag osökt att tänka på bröderna Gallagher i Oasis… De verkar/verkade inte alltid vara så väldigt mycket överens… även om det ryktas att de blivit vänner igen… åtminstone så pass, att de skulle börja spela tillsammans igen. År 1996 släppte de sin fjärde singel, ”Don’t look back in anger” och fick sin andra listetta i England. Noel Gallagher skrev låten och stod för sången, som annars brukade skötas av brodern Liam.

 

 

Go’ freda’!!!

 

Haj å Goodbaj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0