Till alla flickor vi försakat...

Konsertens merchandise-tält innehöll, förutom tröjor etc, även en liten bok…  Berättelsen om Glenmark, Eriksson, Strömstedt fanns i ”GES – Den nakna sanningen” (2018).

 

Jag såg boken, kollade som hastigast och uppfattade det hela som en bilderbok med konsertfoton. Efter den trevliga föreställningen på Mölleplatsen i Malmö tittade jag en gång till i boken och insåg, att det fanns en hel del text i boken, så det blev ett köp!

 

Boken visade sig innehålla en del av konsertens mellansnack, men även lite mer om artisterna. Även de övriga medverkande musikerna presenterades, liksom själva historien om GES.

 

Låtskrivandet, inte minst ”När vi gräver guld i USA”, finns med i boken. Så ock ”fotbollslåten” och händelserna kring Sveriges insats i VM 1994. Tycker mig kunna uppfatta en gnutta stolthet över att fått vara med laget, sett matcher och att ha varit lite delaktig i framgångarna. Och det kan man väl bjuda på…

 

Detta är ingen märkvärdig bok, utan en skaplig och väl illustrerad bok om ”pojkbandet” GES på turné… Påminner starkt om en liknande Roxette-bok, har dock inte kollat om det är samma bolag som ligger bakom. Snabb, men kul läsning.

 

Ungefär så här lät det och såg ut på Mölleplatsen den 26 juli på GES konsert när de körde sin egen låt ”Hon är min”:

 

Från samma Allsång på Skansen hämtar jag deras ”När vi gräver guld i USA”. Välgjort/-spelat/-sjunget!

  

 

 

Go’ freda’!!!

 

Haj å Goodbaj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0