Läst, men inte förstått...

Jag läste och jag läste… jag läste ”Vattenplöjaren” av Libanon-födda, men Paris-boende, Hoda Barakat. Boken kom 2001.

 

Och jag läste… men var villrådig vid bokens slut. För mig var detta en bok om tyghandlarens son i Beirut som berättar om tygets och garnets världshistoria för en tänkt flickvän! Aldrig läst något liknande  -  och inte fattade jag meningen med boken!

 

Visserligen en vackert beskrivande bok, men, ärligt talat och för att travestera Wilmer X: Jag var ”för dum för…” denna bok!

 

Ska genast kasta mig över en annan bok och hoppas på att jag begriper den!

 

Eftersom jag inte begrep boken, så kan jag lika bra välja musik utan bokkoppling… Med en   sånginsats i topp! Undrar om Celine Dion vågar sig på en duett med Tommy Körberg fler gånger… En kanoninsats i ”Beauty and the beast” live! Lyssna och njut:

 

 

Go’ rö torsda’!!!

 

Haj å Goodbaj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0