2 min för “roughing”... eller var det “misconduct”?

Fredrik Backmans (han med ”Ove…”) uppföljare till ”Björnstad” fick jag i julas, men först nu har jag läst den. Passande/svalkande, eftersom den ju handlar om ett ishockeylag… Titeln är ”Vi mot er” (2017).

 

Redan i titeln ser man den nya konflikten  -  grannstaden Hed har också ett hockeylag… i samma serie… och en del av Björnstads bättre spelare har följt med stjärnan Kevin dit… de vill inte tro att det var stjärnan, som våldtog Björnstadsportchefens dotter och väljer att byta klubb…

 

Den här boken är inte mindre dramatisk än förra och jag ”slänger” bara ut några ord, så ser du omfånget:

Storägare tar över Björnstads största industri…

Med en i bakgrunden starkt drivande lokalpolitiker, som vill vinna valet…

Storägare blir storsponsor, men ställer kravet att ståplatsläktaren ska bort…

Men där står ju de mest högljudda fansen…

Som dock har begripit vem det var som våldtog…

Helt plötsligt anställs en kvinnlig huvudtränare till hockeylaget…

Hon väljer en ny lagkapten…

Han var före våldtäkten bästa vän till stjärnan, men inte därefter…

Den nye lagkaptenen ”kommer ut”…

 

Oj, det var ju nästan för mycket jag avslöjade… Men det händer mer! Väldigt mycket mer!

 

Efter förra boken skrev jag: ”Enkelt uttryckt, handlar boken om en plats, som står och faller med ortens ishockeylag!” Instämmer fortfarande!

 

Även den här boken har ett flerscenaktigt upplägg, som kräver en del av mig som läsare, men det är värt ”besväret”! Kan verkligen rekommendera boken! Och uppföljare är på väg  -  noterat i min julklappslista!

 

 Nu kommer en ”superövergång”! Från hockeyns slashing till musikens Slash! Snyggt, va? Saul Hudson, aka Slash, föddes i London och kom tidigt med i Guns N’ Roses. Efter drygt 10 år i bandet blev det solo och andra band, men är nu tillbaka i Roses igen.

 

Så här såg det ut när Slash dök upp på en musikskola, där ett gäng riktigt coola elever spelade två Guns N* Roses-låtar. Häftigt!

 

Och så här låter ”Sweet child o’ mine” med Guns N’ Roses. Låten finns på bandets första album, som kom 1987, och handlar om Erin Everly, sångaren Axl Roses dåvarande flickvän. Erins pappa är f ö Don Everly, ena halvan av Everly Brothers!

 

 

Go’ freda’!!!

 

Haj å Goodbaj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0