En bok för mycket...

”Den perfekte vännen” (2009) var inte min perfekte vän i lässoffan. Novellerna i boken är skrivna av Jonas Karlsson och jag försökte läsa dem, flera gånger t o m, men de engagerade mig inte.

 

Jag fångades aldrig av berättelserna och, sanningen att säga, gav jag upp och lämnade de 3 sista olästa! En riktigt sällsynt åtgärd!

 

Men du tycker kanske inte som jag?

 

För att pigga upp: Erik Frank, född Frank Erik Jansson, skrev 1940 låten ”Novelty Accordion” på morgonen efter en bättre fest… Melodin blev så känd, att den fick en egen fanclub! Här spelar Frank tillsammans med Bengan Janson låten i ett lite jazzigare tempo i ett Café-program från 90-talet.

 

 

Go’ freda’!!!

 

Haj å Goodbaj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0