Många ord och nästan meningslöst...

Plötsligt hände det! Jag gav upp läsningen! ”Herscht 07769”, skriven av Laszlo Krasznahorkai, inleddes med flera sidor utan en enda avslutad mening och då tyckte jag, att det fick räcka med det meningsmissbruket, som, i min värld, bara var ett sätt, att som författare till det hela, göra sig märkvärdig, eller åtminstone något i den stilen och då är det ett agerande, som inte lockar mig att läsa vidare, så jag avslutar och tackar biblioteket för lånet av denna, år 2023, utgivna bok!

Tack för lånet!

 

Bob Dylan ordade om ”sina baksidor” 1964 i ”My back pages”. Låten blev 1967 en hit för Byrds. Rogen McGuinns 12-strängade gitarr lyfte låten, som återkom när Bob Dylans musikaliska 30-årsjubileum firades 1992. Stor konsert i New York med Dylan och ett stort gäng kompisar på scenen, däribland nyss nämnde McGuinn. Spelkamrater i övrigt var bl a Eric Clapton, George Harrison, Tom Petty (med klangfyllda 12-an) och Neil Young. Orgelslingorna från Al Kooper (?) förgyller det hela. Alla verkar ha kul på scenen!

 
Tack för all vacker och fängslande musik! R.I.P. Georg Riedel ❣
 
 

Go’ tisda’!!!

 

Haj å Goodbaj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0